جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

مبادله همتا به همتا ( P2P ) وو نحوه استفاده از آن در بایننس

۲ بازديد

با پیشرفت دانش فنی و بررسی نیازهای گوناگون کاربران، مفهوم معاملات همتا به همتا ( P2P ) به عنوان یکی از راه های نوین در تراکنش ارزهای دیجیتالی به وجود آمده است . در این شکل از تراکنش، ارزهای دیجیتالی به صورت مستقیم بین کاربران تبادل می شوند و نیازی به رابط برای انجام تراکنش ها نیست. مبادله همتا به همتا به معنای معامله دارایی بین دو فرد فاقد رابط ( مانند بانک یا صرافی ) و مستقیم صورت میگیرد. ما در تیم تلماتو آماده ایم شما را برای ورود شبکه P2P همراهی کنیم. برای این منظور با احراز هویت بایننس در و آشنایی با مبادله همتا به همتا ( P2P ) و نحوه استفاده از آن در بایننس در این امر موفق خواهید شد.

مدارک بایننس

وریفای بایننس

ثبت نام در بایننس

تعریف مبادله همتا به همتا P2P

در داد و ستد همتا به همتا ، تراکنش ارزهای دیجیتالی بین معامله گران بدون واسطه انجام می شود. ، هزینه داد و ستد بسیار کمتر از تبادلات معمول خواهد بود. همچنین، به این دلیل تبادل ، به سرعت و به صورت آنی انجام می‌شود. از مزیت های دیگر داد و ستد همتا به همتا می‌توان به صیانت ازحریم خصوصی، کمتر شدن خطرات سرقت اطلاعات و افزایش امنیت داد و ستد ها اشاره کرد. در این روش تراکنش ، استفاده کنندگان مستقیماً با یکدیگر در ارتباط هستند و در آن به مدیریت مرکزی نیازی نیست . اگر شما قصد خرید بیت‌کوین از فردی که در شهر شما زندگی می‌کند را داشته باشید ، مبادله همتا به همتا زمینه ای این امر را برای شما فراهم می‌کند تا در زمان مناسب ، طرف مقابل معتبر را پیدا کرده و با نرخ مناسب از طریق روش های معاملاتی ، تبادل خود را به ‌سادگی انجام دهید.

 

P2P

 

تاریخچه مبادلات همتا به همتا

مفاد داد وستد همتا به همتا برای نخستین بار در سال 2008 با گسترش خبر “بیت کوین” توسط شخص یا گروهی به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. این خبر، شامل توضیحاتی درمورد عملکرد بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتالی و گزارشی درباره مفاد مبادله همتا به همتا بود. در تبادلات همتا به همتا ، انواع مختلف مبادلات همانند مبادله همتا به همتا برای تراکنش ارزهای دیجیتالی ، مبادله همتا به همتا برای تراکنش فایل ها ، و مبادله همتا به همتا برای تراکنش داده ها را شامل می شود .

شبکه همتا به همتا یا P2P (Peer-to-Peer) ، یک فرم از شبکه رایانه ای است که در آن هر سیستم متصل به شبکه ، به شکل یک کاربر و یک سرور عمل می‌کند. به این صورت که ، هرسیستم می‌تواند فایل‌ها را با سیستم دیگر به اشتراک بگذارد و همچنین از سیستم های دیگر فایل‌ها را دریافت کند. در شبکه P2P ، هرسیستم به صورت مستقل با سیستم دیگر در شبکه متصل می شود یعنی سرور مرکزی وجود ندارد و اطلاعات را به صورت مستقیم و بدون واسطه با سیستم های دیگر به اشتراک می‌گذارد.

برای منتقل کردن فایل به صورت P2P ، معامله گران ابتدا باید حساب کاربری بایننس خود را وریفای کنند، سپس نرم‌افزار P2P را روی سیستم خود نصب کنند و با استفاده از این نرم‌افزار، معامله گران می‌توانند به سیستم های دیگر در شبکه P2P متصل شوند و فایل‌ها را به اشتراک بگذارند.

 

شبکه P2P

 

آموزش نحوه ورود به مبادلات همتا به همتا در صرافی بایننس

با توجه به مطالب گفته شده ، استفاده از مبادلات همتا به همتا در صرافی بایننس بسیار ساده است . با این حال همه چیز به نحوه و شرایط فعالیت شما بستگی دارد. شبکه P2P از هشت ارز دیجیتال از جمله USDT، BUSD، BTC، ETH، DAI، SOL BNB و FDUSD پشتیبانی می کند و اینکه برای فعالیت در بایننس P2P حتما تایید هویت حساب بایننس را انجام بدهید

بایننس P2P دارای دو بخش خرید و فروش است که در بخش خریداران ، اگر می خواهید رمز ارزی را خریداری کنید ، از طریق آگهی های فروشی ، جستجو کنید و پس از یافتن تبلیغ مناسب ، مبلغ تراکنش خود را وارد کنید و پرداخت را تکمیل نمایید . وقتی فروشنده از پرداخت صورت گرفته اطمینان حاصل کرد ، ارز دیجیتال مورد نظرتان را به شما خواهد داد.

برای فروش رمز ارزتان ابتدا باید ارز را به کیف پول Binance FUNDING انتقال دهید . زمان فروش ارز باید روی آگهی ترجیحی کلیک کنید و زمانی که خریدار پرداخت را تکمیل کرد باید دارای برای او آزاد کنید.

 

[irp posts=”27337″ ]

 

مراحل خرید ارز دیجیتال در بایننس P2P

1. به Binance P2P بروید

از طریق وب یا اپلیکیشن بایننس وارد سایت بایننس شوید بعد از ورود از بخش Trade روی P2P کلیک کنید.

 

نحوه انجام مبادله همتا به همتا

 

2.اگر می خواهید خرید ارز دیجیتال انجام دهید، می توانید از Express یا P2P Zone استفاده کنید.

Express Zone:

منطقه اکسپرس به طور خودکار شما را با مناسب ترین کاربری که تمایل به فروش ارز دیجیتال خود است مطابقت می دهد. در منطقه اکسپرس، ارز فیات، ارز دیجیتال و میزان ارز دیجیتالی که می خواهید بخرید را انتخاب کنید. این سیستم به طور اتومات مقدار معادل ارز دیجیتالی را که می خواهید بخرید محاسبه می کند. سفارش خود را بررسی و بر روی خرید با صفرهزینه کلیک کنید. در آخر ، مقدار ارز دیجیتالی را که می خواهید بخرید انتخاب و روی تایید خرید کلیک کنید.

 

نحوه مبادله همتا به همتا

 

P2P ZONE:

برخلاف Express Zone، در این بخش می‌توانید سفارش خود را مطابق با خواسته خودتان تنظیم کنید. برای این کار، می توانید لیست فروشندگان که تمایل به فروش دارند را مرور کنید و هر کسی را که دوست دارید انتخاب کنید.می توانید برای اطمینان بیشترموارد مثل بررسی‌ها، میانگین زمان انتشار و میزان تکمیل را به‌طور کامل بازبینی کنید. زمانی که فروشنده ای را انتخاب کردید ، محدودیت سفارش آن در محدوده شماست، مقدار رمز ارزی را که می خواهید بخرید وارد و روی BUY کلیک کنید.

 

مبادله همتا به همتا

 

3.تکمیل پرداخت

بعد از اینکه شما ثبت سفارش کرده اید ، جزئیات پرداخت فروشنده ظاهر می شود. به این ترتیب، می توانید پرداخت را به جزئیاتی که ارائه کرده اند انجام دهید. پس از تکمیل پرداخت، روی Transferred notify seller کلیک کنید. این امر باعث می شود که فروشنده اطمینان حاصل کند شما وجه را واریز کرده اید . بعد از انتقال وجه حتما حواستان باشد که روی لغو کلیک نکنید در این حالت امکان دارد وجه خودتان را از دست بدهید.

 

مبادله همتا به همتا

 

4.بعد از تکمیل پرداخت ، فروشنده با دیدن پرداخت شما باید رمز ارز را ازاد کند . این کار زمانی در حدود 15 دقیقه طول خواهد کشید . اگر بعد از این مدت فروشنده دارایی ما را آزاد نکرد این موضوع را به پششتیبانی صرافی بایننس اطلاع دهید .

 

مراحل فروش ارز دیجیتال در بایننس P2P

1. به Binance P2P بروید

فروش دارایی شما در Binance P2P تقریباً شبیه به خرید است. با این حال، در این مورد، همه چیز برعکس است. مانند فرآیند خرید، می توانید از طریق Express یا P2P Zone بفروشید.

 

Express Zone:

این منطقه به طوراتومات شما را با بهترین خریدار وصل می کند. ارز دیجیتالی یا ارز فیات مورد نظر خود را انتخاب کنید و مبلغ تراکنش را وارد کنید. پس از اتمام کار، روی SELL WITH 0 FEE کلیک کنید، روش پرداخت مورد نظر خود را انتخاب و بر روی تأیید فروش کلیک کنید.

 

نحوه مبادلات همتا به همتا

 

منطقه P2P:

اگر از بخش P2P استفاده می کنید، می توانید خریداران موجود را برای فروش ارزهای دیجیتال خود جستجو کنید. می‌توانید با فیلتر کردن روش پرداخت دلخواه و مبلغ تراکنش، خریداران مد نظر را زودتر پیدا کنید. بعد از یافتن خریدار با سابقه خوب، روی SELL کلیک کنید. ارز دیجیتالی را که می خواهید بفروشید ، میزان آن را نیز وارد کنید و روی SELL ضربه بزنید.

 

مبادلات همتا به همتا

 

3.تکمیل پرداخت

شرایط فروش شما برای خریدار ارسال می شود تا بتواند پرداخت را انجام دهد. پس از تکمیل پرداخت، بایننس به شما اطلاع می دهد که کریپتو را برای خریدار ارسال کنید. قبل از آزادسازی دارایی خود، مطمئن شوید که پرداخت انجام شده است. اگر انتقال وجه را دریافت کرده‌اید، روی Payment Received کلیک کنید، سپس Confirm Release را تأیید کنید تا آزادسازی دارایی برای خریدار تأیید شود. برای تکمیل سفارش کد شش رقمی که به ایمیل یا موبایل ما ارسال می شود را وارد کنید .

 

نحوه مبادلات همتا به همتا

 

انواع شبکه همتا به همتا P2P

شبکه P2P به دو گروه اصلی تقسیم می‌شود:

1. شبکه P2P متمرکز Centralized P2P Network :

در این شکل از شبکه ، یک سرور مرکزی وجود دارد که به عنوان نقطه مرجع برای اتصال سیستم ها به یکدیگر عمل می‌کند. این سرور می‌تواند به عنوان یک رابط بین سیستم ها عمل کند و از آن برای ساخت ارتباط بین سیستم ها استفاده می‌شود. با دانلود فایل تورنت از اپلیکشن های مرتبط به شبکه های P2P دسترسی داشته باشید.

2. شبکه P2P غیرمتمرکز Decentralized P2P Network :

در این فرم از شبکه ، در شبکه‌های P2P غیرمتمرکز ، هر سیستم به عنوان یک نود ( Node ) در شبکه عمل کرده و به همه سیستم های دیگر در شبکه متصل می‌شود. این شبکه‌ها معمولاً در ارتباط با بلاکچین و ارزهای دیجیتالی مانند بیتکوین و اتریوم کاربرد دارد .

 

P2P

 

درج آگهی در بایننس P2P

در بایننس، برای استفاده از تبادلات همتا به همتا P2P می توانید از بازارهای P2P (Peer-to-Peer) استفاده کنید . برای این کار می توانید به دو روش عمل نمایید.

1. درج اطلاعیه خرید یا فروش : این روش شامل ایجاد یک اطلاعیه برای خرید یا فروش دارایی است . به در این صورت که ، شما باید هزینه واحد دارایی مورد نظر خود را مشخص کنید و به دنبال فردی بگردید که می خواهد دارایی خود را به همان قیمت بفروشد یا خریداری کند.

2. جستجوی اطلاعیه های خرید و فروش : در این روش، شما اطلاعیه های خرید و فروش را جستجو می کنید و با توجه به میزان هزینه واحد دارایی و شرایط دیگر، تصمیم می گیرید که می خواهید با فرد ارتباط بگیرید و موجودی و دارایی خود را به او بفروشید یا از او بخرید.

پیش از اجرای معامله در هر دو روش ، شما باید اطمینان پیدا کنید که طرف مقابل شما ایمن و قابل اعتماد است. برای این کار، می توانید کامنت ها و امتیازات دیگر معامله گران را در مورد فرد مورد نظر بررسی کنید. و یا اگر امکانش فراهم باشد ، می توانید با طرف مقابل هماهنگ کنید که داد و ستد را به صورت حضوری و در محلی امن انجام دهید.

 

نحوه مبادلات همتا به همتا

 

ویژگی های مهم در مورد تبادل همتا به همتا در صرافی بایننس

گزینش بازار مناسب برای خرید و فروش دارای خود و بازبینی نرخ تبدیل ارز پیش از خرید یا فروش و همچنین مدیریت خطرات در تبادلات همتا به همتا از ویژگی این بازار می باشد . استفاده از تبادلات همتا به همتا در بایننس می‌تواند برای شما مفید و سودمند باشد اما حتما به نکاتی زیر توجه نمایید .

1. امنیت: حتما از امنیت اکانت کاربری خود اطمینان حاصل کنید و از رمز عبور قوی استفاده نمایید ، تا از سرقت دارایی‌ها خود جلوگیری کنید.

2. ایمن بودن طرف مقابل: پیش از اجرای معامله ، باید از معتبر بودن طرف مقابل مطمئن شوید برای این کار به نظرات و امتیازات دیگر معامله گران دقت کنید.

3. نرخ : باید به نرخ دارایی‌ها دقت کنید تا از خرید یا فروش با نرخ بیشتر یا کمتر از بازار خوداری نمایید .

4. مخارج و هزینه ها : بعضی از بازارهای P2P مخارجی مانند هزینه ورود به بازار، هزینه تراکنش و… را دریافت می‌کنند . بنابراین، باید به هزینه‌های مربوط به تبادلات خود توجه نمایید.

5. ریسک ها : در مبادلات همتا به همتا ، خطراتی مثل سرقت دارایی‌ها ، خرید یا فروش با نرخ بیشتر یا کمتر از بازار ، نبود تطابق لازم با شرایط معامله و… وجود دارد . حتما این خطرات را مورد توجه قرار دهید و برای حفاظت از دارای تان فقط با کاربران ایمن و با تجربه داد و ستد کنید.

 

[irp posts=”27319″ ]

 

چالش های استفاده از تبادلات همتا به همتا در صرافی بایننس

  • نبود تنظیم و نظارت دولت بر تبادلات بازارهای همتا به همتا
  • ریسک های امنیتی در تبادلات همتا به همتا
  • خطرات بازاریابی در داد و ستد های همتا به همتا

 

توصیه های برای استفاده بهتر از تبادلات همتا به همتا در صرافی بایننس

  • مطالعه و تحلیل بازار پیش از خرید و فروش
  • استفاده از پیش نیاز های مدیریتی
  • پیگیری پیوسته قیمت تبدیل ارز

 


سوالات متداول

1. آیا مبادله همتا به همتا بهترین راه برای خرید رمزارز است؟

بهترین روش برای خرید رمزارز بستگی به شرایط و نیازهای شما دارد. پیش از گزینش روش خرید رمزارز، خوب است تحقیقات خود را انجام داده و به مزایا و معایب هر روش توجه نمایید.

2. آبا مبادله همتا به همتا خطرناک است؟

تجارت کریپتو از هر نوعی که باشد ریسک بالایی دارد. پیش از معامله در یک پلتفرم P2P، اطمینان حاصل کنید که از اصول و شیوه تجارت کریپتو وتجارت همتا به همتا آگاهی دارید. و همچنین پیش از اجرای هرنوع معامله، آموزش های شیوه انجام صرافی P2P انتخابی خود را مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.